نقش نرم افزار در توسعه کسب و کار

دوشنبه 21 اسفند 1396
14:43
بابک

شکی نیست که فناوری اطلاعات تغییرات شگرفی در جهان مدرن امروزی ایجاد کرده است و همه افراد با هر سطح سواد و شغلی این امر را باور داشته و به آن اعتراف می کنند. با نگاهی به پیرامون خود، چه در محیط کار و چه در منزل، درمی‌یابیم که چه تحولات شگرفی در سبک کار و زندگی ما نسبت به همین ده سال گذشته روی داده است.

با خودم که فکر می کنم ، یادم می اید که بیست یا سی سال پیش با جه وسایلی به مسافرت می رفتیم و با چه وسایلی با هم ارتباط برقرار می کردیم. حتی در منزل خیلی از افراد تلفن وجود نداشت و برای تلفن زدن مجبور بودیم که به تلفن های عمومی برویم.

تجربه نشان می‌دهد که با وقوع تغییرات عظیم در فناوری، اکثر مردم نخست در مقابل آن تغییرات از خود مقاومت نشان می‌دهند. ولی بعد از مدتی با آن انس گرفته و بعد از کمی به آن عادت کرده و دیگر نمی توانند بدون آن تغییرات و تکنولوژی های جدید زندگی کنند.

در چند دهه اخیر، نرم افزارها تغییرات بسیار زیادی داشته اند و کسب و کارها هم نیازهای جدیدی پیدا کرده اند. در گذشته یک نرم افزار حسابداری تحت داس داشتیم که امکانات خیلی کمی داشت. مثلا در حد تعریف کدینگ حسابداری و سپس ثبت سند حسابداری و در نهایت گزارشات مالی .

برای آن موقع این نرم افزار هم خیلی بود. یعنی خیلی از کسب و کارها با وجود همین نرم افزار ساده تحت داس هم خیلی می توانستند از نیازهای خود را پاسخگو باشند. به جای نوشتن دفاتر حساب گوناگون و محاسبات دستی فراوان که اکثرا با اشتباهاتی هم همراه بود ، با زدن یک دکمه همه گزارشات چاپ می شدند و آماده برای ارائه به مدیریت و سایر استفاده کنندگان از اطلاعات مالی و حسابداری.

کم کم این نرم افزارها در طول سالیان متمادی تکمیل تر شدند و نرم افزارهای با قابلیت های بیشتر به بازار آمدند و همین امر باعث افزایش سرعت و دقت در حساب و کتاب کسب و کارها شد. این امر خود به خود باعث توسعه کسب و کارها شد.

نرم افزارهایی به بازار ارائه شد که در آنها گزارشات تحلیلی ارائه می شد و وضعیت فروش و مالی و مشتریان و ... یک کسب و کار را در چند ثانیه گزارش می داد. این امر باعث شد که کسب و کارها بتوانند با خیال راحتتری به توسعه کسب و کار خود فکر کنند و بر روی آن تمرکز نمایند.

یکی از نرم افزارهایی که به توسعه کسب و کار کمک می کند نرم افزار حسابداری یکپارچه است که بسیاری از کارها را به صورت اتوماتیک انجام می دهد. بواسطه کنترل های داخلی که دارد از بروز خیلی از اشتباهات جلوگیری می کند و گزارشات متنوع آن می تواند براحتی پاسخگوی خیلی از نیازهای کسب و کارها شود. مثلا با یک نگاه به نرم افزار حسابداری یکپارچه می توان از میزان موجودی مواد و کالا در انبار مطلع شد و مشخص نمود که کدام کالا در انبار کم است و نیاز به سفارش دارد و یا کدام کالا راکد است و گردش ندارد و باید برای فروش آن فکر نمود.

نرم افزار دیگری که برای توسعه کسب و کارها بسیار مهم است نرم افزار اتوماسیون اداری است. نرم افزار اتوماسیون اداری باعث افزایش سرعت در گردش کارها در سازمان می شود. افزایش سرعت گردش کارها در سازمان باعث افزایش بهره وری و افزایش ساعت مفید کار در سازمان شده و مشتریان بیشتری را می توان پاسخ داد.

نرم افزار حسابداری و نرم افزار اتوماسیون اداری دو نمونه از نرم افزارهایی است که می تواند به توسعه کسب و کارها کمک کند. نرم افزارهای محاسباتی دیگری هم وجود دارند که استفاده از آنها می تواند سرعت اجرای کارها را بالا برده و به توسعه کسب و کار کمک کند.


[ بازدید : 113 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ من است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]